Veelgestelde vragen
Algemene vragen
Hoe lang werkt deze dienst en voor wie is die bedoeld?
Onze dienst ontstond in het jaar 2011 in Tsjechië. Het gaat om een webforum, waar mensen kunnen hun ervaring met de telefoonnummers delen, hoewel met de storende nummers (vooral telemarketing, enquetes) als nuttige nummers(bijvoorbeeld koeriers, bureaus). Deze dienst is bedoeld voor iedereen die wil weten wie de eigenaar is van een bepaald telefoonnummer en of het wenselijk is om dit nummer op te nemen.
Wat alles kan de gebruiker te weten komen van het telefoonnummer dat hem belt?
Gebruikers kunnen informatie krijgen over de beoordelingen van een telefoonnummer van andere mensen, interesse in het telefoonnummer in het afgelopen jaar en, indien mogelijk, de locatie van het telefoonnummer (bij vaste lijnen).
Hoe meten we het verkeer van een telefoonnummer?
Dit is het aantal bezoeken van de pagina. Toegang vanaf één apparaat wordt slechts één keer per dag geteld. We streven eraan dat het verkeer niet wordt beïnvloed door toegang van zoekmachines, het moet dus het aantal bezoeken van echte gebruikers zijn.
Wie maakt de database aan en hoe wordt de authenticiteit van de commentaren gegarandeerd?
De database met telefoonnummers en commentaren wordt door de gebruikers zelf opgebouwd via de websites.
Commentaren kunnen worden toegevoegd door geregistreerde gebruikers of anoniem. Zoals in elke discussie is het niet mogelijk om de authenticiteit van de commentaren op onze website 100% te garanderen. Daarom behouden we ons het recht om commentaar te verwijderen of zelfs de hele discussie te blokkeren.
Elke gebruiker heeft een mogelijkheid om elke commentaar onmiddelijk inactief te maken tot het moment, waneer die behandeld wordt door de moderators. Klik gewoon op de knop Verwijderen in het menu die je naast elke opmerking vindt. De gebruiker wordt vervolgens doorgestuurd naar een kort formulier waar hij aan de moderators kan beschrijven waarom het commentaar volgens hem onjuist is.
Is het forum gemodereerd?
Het forum is deels beheerd door een moderator. Elke dag worden er duizenden commentaren aan de site toegevoegd, het is dus niet in onze macht om ze allemaal te controleren. We behandelen daarom vooral verdachte en gemelde commentaren.
Je voordelen van het registreren voor Call Insider
Je registratie voor Call Insider is gratis. Door jezelf te registreren krijg je enkele voordelen:
- Minder reclames.
- Een overzicht van eigen beoordelingen die je kan wissen of aanpassen.
- Mogelijkheid om meldingen in te stellen wanneer iemand op je commentaar reageert.
- Bij het toevoegen van een opmerking is het niet nodig om reCaptch (bescherming tegen SPAM-bots) in te vullen.
- Je kan elke dag meer opmerkingen toevoegen.
- Gemakkelijker rapporteren van ongepaste beoordelingen.
Vragen over de beoordeling
Mijn commentaar is van het forum verdwenen of is aangepast, waarom?
We passen commentaren aan en verwijderen om de volgende redenen:
- We ontvangen informatie, dat een bepaalde commentaar een bestanddelen van het begrip inbreuk bevat en deze handeling te beoordelen is op basis van algemene voorlichting.
- Wij krijgen de informatie, dat een bepaalde commentaar persoonsgegevens volgens de Wet op de Bescherming Persoonsgegevens bevat (Wbp, AVG).
- We ontvangen informatie, dat een bepaalde commentaar vulgair of denigrerend is.
- We ontvangen een verzoek van de politie om het commentaar te verwijderen.
- We ontvangen een rechterlijke beslissing om het commentaar te verwijderen.
Hoe kan ik een schadelijk commentaar melden?
Elke gebruiker heeft een mogelijkheid om elke commentaar onmiddelijk inactief te maken tot het moment, waneer die behandeld wordt door de moderators. Klik gewoon op de knop Verwijderen in het menu die je naast elke opmerking vindt. De gebruiker wordt vervolgens doorgestuurd naar een kort formulier waar hij aan de moderators kan beschrijven waarom het commentaar volgens hem onjuist is. Het verwerken van dit verzoek duurt meestal ca. één week. De gebruiker krijgt dan een melding hoe het commentaar door de moderators is afgehandeld.
Wat moet ik doen, als ik een commentaar bij een telefoonnummer wil verwijderen?
Als er in een commentaar denigrerende uitdrukkingen voorkomen of feiten die in het algemeen als onjuist kunnen worden beschouwd, laat het ons weten via callinsider.nl @ of per brief naar:
P.O.Box 272
Kurzova 2222/16
155 00 Praag 13
TsjechiëAls het algemeen duidelijk is dat het commentaar niet op de waarheid is gebaseerd of denigrerend is, wordt het verwijderd. Neem in andere gevallen contact op met de politie om te onderzoeken of de commentaren onwettig zijn. De exploitant van het forum zal medewerking verlenen om de onwettigheid van de commentaren te verklaren. Als we door de politie of rechtbank verzocht worden om commentaren te verwijderen, zullen wij het direct doen.
Het commentaar is verwijderd maar blijft toch in zoekresultaten te zien. Waarom?
Google en andere zoekmachines (Bing, Yandex, …) hebben eigen geheugen, ze tonen dus niet fragmenten van de pagina die altijd 100% accuraat zijn. Het kan enige tijd duren voordat de zoekmachine de inhoud van de pagina opnieuw indexeert en een relevant fragment van de pagina weergeeft. Meestal gaat het om weken, bij uitzondering kan het maanden duren.
Kunt u mij de IP adres of sommige informaties van auteur van commentaar verlenen?
We streven naar de hoogste kwaliteit van het forum, daarom proberen we ervoor te zorgen dat idealiter niemand informatie nodig heeft over de schrijver van een commentaar. Toch kan het voorkomen dat er een commentaar op de site verschijnt dat tegen de wetten kan zijn. Neem in dat geval contact op met de politie. We zullen medewerking verlenen om de oorsprong van dit commentaar te verduidelijken.
De overgrote meerderheid van de opmerkingen wordt anoniem toegevoegd. In dit geval hebben we niet de naam of het e-mailadres van de schrijver van de opmerking.
Wie is verantwoordelijk voor de inhoud van de commentaren?
Gebruikers die een commentaar op het forum hebben geplaatst hebben altijd de exclusieve verantwoordelijkheid voor de inhoud van het commentaar. Door het plaatsen van een opmerking gaan gebruikers akkoord met Voorwaarden voor het toevoegen van beoordelingen. In het geval dat we aantoonbaar worden geïnformeerd over de onwettige inhoud van een commentaar, nemen we de verplichting op ons om dit commentaar zo snel mogelijk te verwijderen.
Is er API ter beschikking?
Helaas, we verlenen API bij de dienst niet en we zijn niet van plan om dat te doen.
Wat kan ik doen als mijn telefoonnummer zich bevindt op deze website tegen mijn wil?
Als je ontdekt dat je telefoonnummer op deze site wordt weergegeven, kun je ons vragen dit te verwijderen via e-mail callinsider.nl @ of per brief verzonden naar:
P.O.Box 272
Kurzova 2222/16
155 00 Praag 13
TsjechiëWij behouden ons het recht om uw documenten aan te tonen, die bewijzen, dat het telefoonnummer juist van u is.
Ik heb een geldig telefoonnummer toegevoegd, maar systeem heeft het gewijzigd als niet bestaand. Wat moet ik doen?
Als u denkt, dat het formaat juist is, stuur ons het bericht naar callinsider.nl @ . We proberen de fout te corrigeren.
Waarom zijn sommige commentaren verscholen?
Zodra we een verzoek ontvangen om een commentaar te verwijderen, wordt het commentaar automatisch onleesbaar totdat we het verzoek definitief hebben beoordeeld. We doen dit om commentaren die persoonlijke informatie of haatdragende inhoud kunnen bevatten zo snel mogelijk ontoegankelijk te maken.
Waarom kan ik een commentaar niet melden?
Indien we hebben het verzoek om het commentaar te verwijderen als ongegrond geevalueerd, maken we niet mogelijk on hetzelfde commentaar aan te melden tot afloop van tijdslimiet. Indien u komt op voor het verwijderen, kunt u ons contacteren via e-mailadres callinsider.nl @ of per post op het adres:
P.O.Box 272
Kurzova 2222/16
155 00 Praag 13
TsjechiëWat betekent “Geverifieerd profiel“?
We verzamelen informatie over telefoonnummers van gebruikers, maar ook van openbare bronnen. Het op deze manier verkregen nummer wordt gemarkeerd als een "Geverifieerd profiel". Hoewel we ernaar streven deze informatie te verifiëren en regelmatig bij te werken, kan deze informatie verouderd of onnauwkeurig zijn. Indien je onjuiste gegevens bij geverifieerde profielen ontdekt, neem contact met ons op.