Ben gebeld door een keurig sprekende vrouw die zegt te bellen namens de Rabobank fraudedesk. Er zou een transactie klaar staan van € 1.250,-- naar de SNS-bank. "Of ik die overboeking klaar had gezet," was haar vraag. Nee dus! Oh, dan zijn er criminelen in het spel ! Ze zou een Q blokkade op het bankrekeningnummer zetten.... "Waar belt u vandaan?", vroeg ik. Hoofdkantoor Eindhoven, daar zit de fraudedesk. "Maar u belt met een mobielnummer!", zei ik. "Meneer we gaan even naar de website van de Rabobank." Ze loodste me feilloos door de website naar het overzicht Telefoonnummers en liet me op Klantenservice klikken. Ziet u, daar staat het telefoonnummer 7226600. Toen ik zei, dat het géén 06 was en waarom ze dan tóch met een 06 nummer belde, kreeg ik een vaag verhaal over "privé veiligheid". Ik zei, "we doen het anders" en ik pakte de huistelefoon en belde het servicenummer van de Rabobank 088-722 66 00. Toen ze hoorde dat ik ging bellen was ze ineens van de radar. Doods stilte aan de andere kant van de lijn. Overigens kom ik er nu net achter dat +31-6-722 66 00 géén Nederlands mobielnummer kan zijn. Want onze telefoonnummers zijn tiencijferig en dit is een negencijferig nummer!!
+31 67226600
Door op de onderstaande knop te klikken komt u naar het formulier terecht voor het aanmaken van een geverifieerd profiel (een telefoonnummer aan de naam van de eigenaar koppelen).
Wat is je ervaring met dit nummer?
Tips voor artikelen
Klantgegevens Caiway na hack op straat
Caiway, de in Schiedam gevestigde provider, maakt vandaag bekend dat er maandag 5 december een grote hack heeft plaatsgevonden waarbij persoonsgegevens van klanten zijn buitgemaakt.
HEB JIJ OOK LAST VAN ZAKELIJKE DURE FRAUDE...
Fraude telefoontjes of telefonische oplichting heet Wangiri of Wangirifraude. Het uit Japan afkomstige woord Wangiri betekent letterlijk één keer overgaan dan stoppen. Door de telefoon één keer over te laten gaan ziet de ontvanger een gemiste oproep. De buitenlandse bellers hopen dat de ontvanger dit...
Misschien iets voor jou
Hoe lang werkt deze dienst en voor wie is die bedoeld?
Onze dienst ontstond in het jaar 2011 in Tsjechië. Het gaat om een webforum, waar mensen kunnen hun ervaring met de telefoonnummers delen, hoewel met de storende nummers (vooral telemarketing, enquetes) als nuttige nummers(bijvoorbeeld koeriers, bureaus). Deze dienst is bedoeld voor iedereen die wil weten wie de eigenaar is van een bepaald telefoonnummer 67226600 en of het wenselijk is om dit nummer op te nemen.
Wat alles kan de gebruiker te weten komen van het telefoonnummer dat hem belt?
Gebruikers kunnen informatie krijgen over de beoordelingen van een telefoonnummer 67226600 van andere mensen, interesse in het telefoonnummer in het afgelopen jaar en, indien mogelijk, de locatie van het telefoonnummer (bij vaste lijnen).
Hoe meten we het verkeer van een telefoonnummer?
Dit is het aantal bezoeken van de pagina. Toegang vanaf één apparaat wordt slechts één keer per dag geteld. We streven eraan dat het verkeer niet wordt beïnvloed door toegang van zoekmachines, het moet dus het aantal bezoeken van echte gebruikers zijn.
Commentaren