Wat is phishing?
“Phishing” is een vorm van oplichting per e-mail. Het woord “phishing” is in feite de samentrekking van het Engelse woord “fishing”, in het Nederlands vissen, en “phreaking”, waarmee men het hacken van telefoonnetwerken bedoelt.
Rotterdam is een havenstad in het westen van Nederland, in de provincie Zuid-Holland. Met 587.960 inwoners is het de op een na grootste stad van Nederland qua inwoneraantal, na Amsterdam. De metropoolregio Rotterdam Den Haag telt meer dan 2,3 miljoen inwoners. Rotterdam dankt zijn naam aan een dam in de rivier de Rotte. De stad ligt aan de Nieuwe Maas, een van de rivieren in de delta die gevormd wordt door de Rijn en de Maas. De haven van Rotterdam... Meer tonen was lange tijd de grootste ter wereld en is nog altijd de grootste en belangrijkste van Europa. Het havengebied strekt zich uit over een lengte van 40 kilometer en is een belangrijk logistiek en economisch centrum. Mede vanwege de havenindustrie heeft Rotterdam het imago van een arbeidersstad en kent de stad een zeer diverse bevolking. Nadat de historische binnenstad grotendeels verwoest werd door een Duits oorlogsbombardement in 1940, is Rotterdam...
“Phishing” is een vorm van oplichting per e-mail. Het woord “phishing” is in feite de samentrekking van het Engelse woord “fishing”, in het Nederlands vissen, en “phreaking”, waarmee men het hacken van telefoonnetwerken bedoelt.
Momenteel gaan er valse e-mails en sms-berichten rond van oplichters die zich voordoen als KVK, zogenoemde phishing. Wanneer je op de link in de mail of sms klikt, moet je gegevens invullen. Open het bericht niet en klik niet op links in de mail of sms. Stuur het bericht door naar phishingbericht@kvk.nl....
Je registratie voor Call Insider is gratis. Door jezelf te registreren krijg je enkele voordelen:
We passen commentaren aan en verwijderen om de volgende redenen:
Elke gebruiker heeft een mogelijkheid om elke commentaar onmiddelijk inactief te maken tot het moment, waneer die behandeld wordt door de moderators. Klik gewoon op de knop Verwijderen in het menu die je naast elke opmerking vindt. De gebruiker wordt vervolgens doorgestuurd naar een kort formulier waar hij aan de moderators kan beschrijven waarom het commentaar volgens hem onjuist is. Het verwerken van dit verzoek duurt meestal ca. één week. De gebruiker krijgt dan een melding hoe het commentaar door de moderators is afgehandeld.
Wat is je ervaring met dit nummer?